lauantai 29. kesäkuuta 2013

?

Ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen itsemurha kävi mielessä. Se sykki suonissa ja kertoi mulle missä mennään; pohjalla.
Oon väsynyt ja pilaantunut. Kun mä katson mun kasvoja peilistä, mua puistattaa. Miten kamalaa tää onkaan. Ehdin ajatella kaikkea hyvää ja ihanaa tammikuun jälkeen ja toivoin jo todella, että elämäni lähtisi raiteilleen, mutta ei. En saa sitä takaisin. En saa huoletonta ja rikasta elämääni, joka minulla oli vuosia sitten. Kauhu palaa jokaiseen päivään.
Tajuttuani miten sotkeentunut olen lankoihini, toivoin, että joku tulisi ja auttaisi selvittämään sen sotkun ja pelastaisi minut. Mutta sellaista ihmistä ei ole. Edes terapeuttini ei kykene siihen. Olen jo mennyttä.
En jaksa enää. Asiat jotka olin jo unohtanut tulivat takasin.
Kultakimpaleet lähtivät käsistä ja agressiivisuus ja viha valtasivat kehoni. Luita ja ytimiä myöten.

Katselin taivaalla lentäviä lintuja. Ne katoilivat kauas pois ja laskeutuivat metsän keskelle.
Jos kahlitsisin linnun, menettäisikö se vapautensa kokonaan ?
Jos kahlitsen sen sydämen, olenko kesyttänyt sen ?
Onko minulla sydän jota ei voi kesyttää ?

1 kommentti:

  1. Se, et siul on ollu ees se puolen vuoden tauko itsemurhan ajattelusta, kertoo jo siitä, et se pahoinvointi ei hallitse koko elämää. Elämä on ylä- ja alamäkiä - yhdellä ne muutokset on loivempia, toisella jyrkempiä. Sulla on todistusaineistoa siitä, et elämällä on jotain positiivistaki annettavaa. Luota ja usko, ettei tulevaisuudessakaa oo tiedossa vaa tuskaa, vaikka matka ylös oiski pitkä. Odotus ja työ palkitaan. Sulla oli jo yhessä postauksessa oivallus siitä, ettei kukaa ulkopuoline kykene pelastaa sua sun tilanteesta: Terapeutti yms. pystyy antaa vaa välineitä olon helpottamiseks, mut se työ tilanteen muuttumiseks on omalla vastuulla. Hoito- sekä muien suhteiden jatkaminen on kuitenki tärkeetä. Tuli tuosta siu lintujen katselemisen aiheuttaneesta pohdinnasta myös mieleen se, et jos asiat itessään ei oo muutettavissa (kuten kahlitsemisen kohteeks joutuminen), niin oma suhtautuminen kuitenkin on. Koita soveltaa sitä ajatusta omaan elämään.
    Voimia. ♥ Et oo yksin näie asioien kans.

    VastaaPoista

Varmistan, ettet ole sekaisin